27 квітня 2024 ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

АРХІВ НОВИН

« Квітень 2024 »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Четвер, 25 травня 2017 15:44

Наказ

Четвер, 06 квітня 2017 09:43

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

 

ПІДТРИМКА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ                                                   

                                                          

   Починаючи з 2014 року, Представництво міжнародної організації міграції (МОМ) реалізовує проекти, направлені на підтримку внутрішньо переміщених осіб.

        Проект «Сприяння відбудові та сталому розв’язанню проблем ВПО постраждалого від конфлікту населення в Україні», що фінансується Європейським Союзом, буде тривати з січня 2017 року до липня 2018 року.

      Основна мета проекту полягає у задоволенні потреб ВПО у відновленні та інтеграції сприянні соціальній стабілізації та зміцненню довіри. Основними завданнями проекту є: підтримка громад, що приймають ВПО та зменшення напруги у громадах; сприяння примиренню, зміцненню довіри та соціальної згуртованості в громадах в постконфліктних територіях; розширення засобів існування для ВПО; зміцнення потенціалу українських урядових установ для розвитку системи реєстрації ВПО.

       Було оголошено конкурс для громад, зацікавлених в участі у проекті соціального згуртування, з метою покращення взаємодії між членами громад та ВПО.   У кожній громаді МОМ проводитиме тренінги з розвитку громад, після яких громада буде реалізовувати проект. В усіх громадах МОМ буде забезпечувати рівноцінну участь приймаючої громади та ВПО, чоловіків і жінок, залучення різних членів громади, включаючи національні меншини і соціально уразливі групи населення. Детальна інформація щодо конкурсу знаходиться на офіційному веб-сайті МОМ: http://iom/org/ua/en/konkurs-dlya-zacikavlenih-v-uchasti-u-proekti-ua1-2017-012

П'ятниця, 20 січня 2017 08:23

Новації в оздоровленні громадян

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 23 листопада 2016 р. N 854

Київ

Деякі питання санаторно-курортного лікування та відпочинку громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 20, пункту 10 частини третьої статті 30 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку, здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що додається.

2. Внести до пункту 132 Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 р. N 936 (Офіційний вісник України, 2005 р., N 38, ст. 2372; 2007 р., N 12, ст. 429; 2015 р., N 7, ст. 157; 2016 р., N 87, ст. 2842), зміни, що додаються.

3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

4. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2017 р., крім пункту 24 Порядку, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2018 року.

Прем'єр-міністр України    

В. ГРОЙСМАН

Інд. 75

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 23 листопада 2016 р. N 854

ПОРЯДОК

надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку, здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

1. Цей Порядок визначає механізм надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості санаторно-курортних путівок або путівок на відпочинок (далі - грошова допомога) через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, здійснення громадянами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми грошової допомоги, а також виплати зазначеним громадянам грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні.

2. Пріоритетним напрямом оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є забезпечення їх санаторно-курортними путівками або путівками на відпочинок.

3. Безоплатними санаторно-курортними путівками або путівками на відпочинок (далі - путівки) шляхом надання грошової допомоги забезпечуються громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме:

громадяни, віднесені до категорії 1, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - громадяни, віднесені до категорії 1);

діти з інвалідністю, інвалідність яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою (далі - діти з інвалідністю).

4. Строк перебування в санаторно-курортному закладі та закладі відпочинку становить:

для громадян, віднесених до категорії 1, - 18 днів;

для громадян, віднесених до категорії 1, із захворюваннями нервової системи (з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку) - до 35 днів;

для дітей з інвалідністю - від 21 дня до двох місяців.

Строк перебування дітей з інвалідністю у закладі відпочинку за путівкою на відпочинок становить не менше ніж 14 днів.

5. Забезпечення громадян, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю послугами на санаторно-курортне лікування проводиться з дотриманням вимог пункту 2 цього Порядку в межах виділених коштів пропорційно кількості таких громадян, які перебувають на обліку для отримання такого лікування.

6. Безоплатне забезпечення путівками громадян, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю проводиться шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (далі - заклади), за надання послуг із санаторно-курортного лікування або відпочинку.

7. Громадяни, віднесені до категорії 1, та діти з інвалідністю мають право вільного вибору закладу відповідного профілю, а також за бажанням здійснення доплати за надання додаткових послуг за рахунок власних коштів у разі недостатності суми грошової допомоги для компенсації вартості путівки у вибраному закладі.

Перелік базових послуг, які мають надаватися зазначеним громадянам відповідно до медичних рекомендацій та входять до вартості путівки, затверджується Мінсоцполітики.

8. Облік громадян, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю, які мають право на забезпечення путівками шляхом надання грошової допомоги, проводять структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах у разі утворення (крім м. Києва) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем проживання таких громадян.

Інформація про кількість громадян, узятих на облік для забезпечення путівками шляхом надання грошової допомоги та виплати грошової компенсації у наступному році, формується органами соціального захисту населення до 15 жовтня поточного року.

Відповідальна особа органу соціального захисту населення за місцем проживання роз'яснює громадянам, віднесеним до категорії 1, батькам дітей з інвалідністю або особам, які їх замінюють, порядок забезпечення путівками шляхом надання грошової допомоги.

9. Для взяття на облік для забезпечення путівкою шляхом надання грошової допомоги громадянин, віднесений до категорії 1, один із батьків дитини з інвалідністю або особа, яка їх замінює, подають до органу соціального захисту населення:

1) для забезпечення громадянина, віднесеного до категорії 1:

заяву про взяття на облік для отримання путівки за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

довідку для одержання путівки на санаторно-курортне лікування за формою 070/о;

копію посвідчення громадянина, віднесеного до категорії 1 (із вкладкою);

копію паспорта.

У разі подання заяви за місцем проживання, відмінним від зареєстрованого, громадянин (крім осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території України чи районів проведення антитерористичної операції) додатково подає видану органом соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання довідку про те, що громадянин, віднесений до категорії 1, не перебуває на обліку для забезпечення путівкою;

2) для забезпечення дитини з інвалідністю та одного із батьків або особи, яка їх замінює:

заяву про взяття на облік для отримання путівки за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

довідку для одержання путівки на санаторно-курортне лікування за формою 070/о;

довідку для одержання путівки одним із батьків дитини з інвалідністю або особою, яка їх замінює, на санаторно-курортне лікування за формою 070/о (у разі наявності);

копію посвідчення дитини з інвалідністю (із вкладкою);

копію посвідчення громадянина, віднесеного до категорії 1 (із вкладкою), у разі наявності такого у одного з батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює;

копію свідоцтва про народження або копію паспорта дитини з інвалідністю;

копію паспорта одного з батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює;

довідку про склад сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб.

У разі подання заяви за місцем проживання дитини з інвалідністю (крім дітей, які переселилися з тимчасово окупованої території України чи районів проведення антитерористичної операції), відмінним від зареєстрованого, одним із батьків дитини з інвалідністю або особою, яка їх замінює, додатково подається довідка органу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання дитини з інвалідністю про те, що вона не перебуває на обліку для забезпечення путівкою.

Одному з батьків дитини з інвалідністю або особі, яка їх замінює, що не мають права на забезпечення путівкою відповідно до Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", послуги з лікування не надаються.

Під час подання копій документів, передбачених цим пунктом, пред'являються оригінали зазначених документів.

10. Для взяття на облік для забезпечення путівкою на оздоровлення громадянин, віднесений до категорії 1, один із батьків дитини з інвалідністю або особа, яка їх замінює, подає передбачені пунктом 9 цього Порядку документи, крім довідки для одержання путівки на санаторно-курортне лікування за формою 070/о.

11. Органи соціального захисту населення за наявності документів, передбачених пунктом 9 цього Порядку, здійснюють реєстрацію заяв та ведуть облік громадян, віднесених до категорії 1, дітей з інвалідністю окремо для забезпечення путівками на санаторно-курортне лікування залежно від профілю захворювання, та путівками на відпочинок у порядку черговості подання заяв.

12. Громадяни, віднесені до категорії 1, та діти з інвалідністю забезпечуються путівками шляхом надання грошової допомоги відповідно до медичних показань з урахуванням пільг, передбачених законодавством для конкретної категорії осіб, у порядку черговості в межах бюджетних призначень.

У разі коли громадяни, віднесені до категорії 1, та діти з інвалідністю мають право на санаторно-курортне лікування за двома або більше законами, їм надається право вибору взяття на облік для забезпечення путівкою за одним із них.

Якщо особа відмовляється від забезпечення путівкою шляхом надання грошової допомоги, орган соціального захисту населення складає акт відмови від путівки за формою, затвердженою Мінсоцполітики.

13. Громадянин, віднесений до категорії 1, один із батьків дитини з інвалідністю або особа, яка їх замінює, звертаються до органу соціального захисту населення з документами, зазначеними в пункті 9 цього Порядку, зокрема із заявою про взяття на облік для отримання путівки.

14. Заклад надає органу соціального захисту населення підтвердження про наявність у нього ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики за відповідним профілем захворювання та надає гарантійний лист про згоду на оздоровлення громадянина, віднесеного до категорії 1, або дитини з інвалідністю (із зазначенням дати заїзду персонально для кожної особи) та про готовність укласти договір.

Заклад надає органу соціального захисту населення інформацію про умови проживання, харчування, перелік процедур, що будуть надані громадянину за період санаторно-курортного лікування або відпочинку відповідно до медичних рекомендацій, та вартість путівки.

Орган соціального захисту населення доводить зазначену інформацію до громадянина, віднесеного до категорії 1, одного із батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює, та повідомляє їм про обсяг коштів, необхідний для проведення доплати (у разі недостатності суми грошової допомоги) за надання додаткових послуг із санаторно-курортного лікування або відпочинку.

15. Орган соціального захисту населення укладає договір із закладом та громадянином, віднесеним до категорії 1, батьками дитини з інвалідністю або особами, які їх замінюють, про виплату компенсації вартості путівки шляхом надання грошової допомоги (далі - договір) у розмірі, встановленому Кабінетом Міністрів України.

16. Договір укладається в трьох примірниках (один - для органу соціального захисту населення, другий - для закладу, третій - для громадян, віднесених до категорії 1, батьків дітей з інвалідністю або осіб, які їх замінюють). Усі примірники договору, підписані органом соціального захисту населення та громадянином, віднесеним до категорії 1, батьками дитини з інвалідністю або особою, яка їх замінює, і скріплені печаткою органу соціального захисту населення, передаються зазначеним особам для подальшої передачі закладу.

17. Під час прибуття громадянина, віднесеного до категорії 1, дитини з інвалідністю у супроводі одного з батьків або особи, яка їх замінює, до закладу заклад відправляє поштою органу соціального захисту населення:

один примірник договору, підписаний керівником (уповноваженою ним особою) закладу і скріплений печаткою;

рахунок закладу на перерахування частини грошової допомоги для компенсації вартості путівки громадянам, віднесеним до категорії 1, та дітям з інвалідністю, підписаний керівником (уповноваженою ним особою) і скріплений печаткою, із зазначенням реквізитів для перерахування коштів (у разі проведення органом соціального захисту населення попередньої оплати за надання санаторно-курортних послуг відповідно до умов договору).

18. Після оздоровлення (відпочинку) громадяни, віднесені до категорії 1, батьки дітей з інвалідністю або особи, які їх замінюють, подають органу соціального захисту населення зворотний талон путівки або інший документ, який підтверджує проходження лікування в закладі за профілем захворювання, за яким видано довідку для одержання путівки.

В такому документі зазначається прізвище, ім'я по батькові громадянина, віднесеного до категорії 1, дитини з інвалідністю, одного із батьків дитини з інвалідністю чи особи, яка їх замінює, і строк перебування в закладі, що завіряється підписом керівника (уповноваженої ним особи) та скріплюється печаткою цього закладу.

19. Після надання послуг громадянам, віднесеним до категорії 1, дітям з інвалідністю заклад подає до органу соціального захисту населення акт приймання-передачі послуг чи інший документ щодо проведення розрахунків за результатами надання послуг санаторно-курортного лікування або відпочинку за відповідний звітний період згідно з умовами договору.

У разі дострокового вибуття громадянина, віднесеного до категорії 1, дитини з інвалідністю із закладу орган соціального захисту населення проводить оплату за використану частину путівки.

Кошти за невикористану частину путівки (невикористані ліжко-дні) орган соціального захисту населення закладу не сплачує.

Відповідальність за достовірність інформації про кількість невикористаних ліжко-днів несе заклад відповідно до закону.

20. Орган соціального захисту населення у разі отримання від вибраного громадянином закладу відмови щодо прийняття цієї особи на санаторно-курортне лікування або відпочинок інформує про це громадянина, віднесеного до категорії 1, одного із батьків дитини з інвалідністю або особу, яка їх замінює, і пропонує вибрати інший заклад.

21. Останній день періоду перебування громадян, віднесених до категорії 1, дітей з інвалідністю у закладах - 15 грудня поточного бюджетного року (включно), що є датою виїзду із закладу.

22. У разі відмови від санаторно-курортного лікування або відпочинку громадянину, віднесеному до категорії 1, одному із батьків дитини з інвалідністю або особі, яка їх замінює, потрібно за десять днів до початку заїзду повідомити про це відповідному органу соціального захисту населення.

Якщо громадянин, віднесений до категорії 1, дитина з інвалідністю не використали своє право на санаторно-курортне лікування або відпочинок, орган соціального захисту населення за погодженням із закладом забезпечує таким лікуванням або відпочинком громадянина, віднесеного до категорії 1, дитину з інвалідністю, наступних за черговістю.

23. За громадянами, віднесеними до категорії 1, та дітьми з інвалідністю, які перебувають на обліку, але не отримали путівки в поточному році, зберігається право на забезпечення путівкою шляхом надання грошової допомоги на наступний рік за умови поновлення медичної довідки 070/о, якщо строк дії попередньої закінчився.

Громадянин, віднесений до категорії 1, дитина з інвалідністю, яким було письмово повідомлено про умову поновлення такої довідки протягом шести місяців з дня закінчення її строку дії, але які не виконали цієї умови, знімаються з обліку.

Якщо громадянин, віднесений до категорії 1, дитина з інвалідністю, які перебувають на обліку для забезпечення путівкою в органах соціального захисту населення, в поточному році одержали безоплатну путівку за кошти державного бюджету в іншій організації, вони знімаються з обліку.

Повторне взяття на облік проводиться відповідно до пункту 9 цього Порядку.

24. За бажанням громадянина, віднесеного до категорії 1, одного із батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює, у разі відмови від отримання санаторно-курортного лікування або відпочинку виплачується грошова компенсація у розмірі середньої вартості путівки в Україні, що встановлюється Кабінетом Міністрів України щороку.

25. Для виплати грошової компенсації громадянин, віднесений до категорії 1, один із батьків дитини з інвалідністю або особа, яка їх замінює, подають органу соціального захисту населення за місцем проживання заяву на отримання грошової компенсації замість путівки та документи, передбачені абзацами третім - шостим підпункту 1 або абзацами третім, п'ятим, сьомим, дев'ятим і десятим підпункту 2 пункту 9 цього Порядку.

26. Облік осіб, які подали заяви про отримання грошової компенсації замість путівки, ведеться окремо відповідно до пункту 8 цього Порядку.

27. Інформація про кількість громадян, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю, яких взято на облік для забезпечення путівками та для виплати грошової компенсації у наступному році, подається органами соціального захисту населення структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних і Київської міської держадміністрацій до 1 листопада поточного року (уточнена інформація - до 1 червня наступного року) з метою узагальнення такої інформації та подання Мінсоцполітики до 15 листопада поточного року (уточнена - до 15 червня наступного року).

28. Органи соціального захисту населення подають щокварталу до 5 числа наступного місяця структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних і Київської міської держадміністрацій звіт про кількість осіб, яких забезпечено путівками шляхом надання грошової допомоги для компенсації вартості путівок, та осіб, яким виплачено грошову компенсацію у звітному кварталі, для подання до 10 числа того самого місяця Мінсоцполітики узагальненого звіту.

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 23 листопада 2016 р. N 854

ЗМІНИ,

що вносяться до пункту 132 Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Абзаци другий і третій викласти в такій редакції:

"Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій проводять розподіл коштів між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах у разі утворення (крім мм. Києва та Севастополя) рад з урахуванням кількості громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та подали заяви для забезпечення санаторно-курортним лікуванням. Оплата послуг закладів, підприємств, установ та організацій із санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах у разі утворення (крім мм. Києва та Севастополя) рад шляхом надання грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування коштів санаторно-курортним закладам, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Надання грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку і виплата грошової компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, проводиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.".

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від 23 листопада 2016 р. N 854

ПЕРЕЛІК

постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 27 березня 2013 р. N 261 "Деякі питання організації оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (Офіційний вісник України, 2013 р., N 29, ст. 1009).

2. Пункт 2 змін, що вносяться до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 р. N 187 і від 27 березня 2013 р. N 261, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2014 р. N 378 (Офіційний вісник України, 2014 р., N 70, ст. 1959).

3. Пункт 2 змін, що вносяться до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 р. N 936 і від 27 березня 2013 р. N 261, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. N 8 (Офіційний вісник України, 2015 р., N 7, ст. 157).

4. Постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2015 р. N 489 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2013 р. N 261" (Офіційний вісник України, 2015 р., N 60, ст. 1960).

____________

Четвер, 12 січня 2017 10:04

Допомога на догляд

Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним (далі - допомога на догляд) надається відповідно до постанови від 2 серпня 2000 р. № 1192 у грошовій формі.

06 грудня 2016 року Верховна рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», якими вносяться зміни до низки Законів України, зокрема в частині надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним.

Допомога на догляд надається дієздатній особі, яка зареєстрована або постійно проживає на одній житловій площі з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, і здійснює догляд за ним.

Розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць. (З 01 січня 2017 року – 1544 грн., до 01.01.2017 р. розмір допомоги становив мінімальну заробітну плату – 1600 грн.)

Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожен місяць враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, чинного на відповідний місяць; для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, - трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб; для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, - чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

У разі затвердження нового розміру прожиткового мінімуму допомога на догляд перераховується без звернення одержувача допомоги. Органи соціального захисту населення проводять перерахунок раніше призначеної допомоги на догляд з місяця затвердження нового розміру прожиткового мінімуму.

Четвер, 29 вересня 2016 10:10

Постанова 635

Урядом 8 вересня 2016 року прийнято постанову № 635 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», що набрала чинності 21.09.2016 року, якою уточнено порядок обчислення сукупного доходу для призначення населенню житлових субсидій

Для  призначення  субсидії  сукупний  дохід  обчислюється виходячи  з  доходів,  нарахованих  особам, які досягли 14-річного віку  станом  на  1  січня  року, за який враховуються доходи, без урахування  податку  з  доходів  фізичних  осіб, відомості про які надаються  структурним  підрозділам  з  питань соціального захисту населення  ДФС,  Пенсійним  фондом  України,  фондами  соціального страхування,  у порядку, визначеному пунктом 13 цього Положення, а також  розмірів  державної  соціальної  допомоги,  що виплачується структурними  підрозділами  з питань соціального захисту населення (крім   частини  допомоги  при  народженні  дитини,  виплата  якої здійснюється  одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата   якої  здійснюється  одноразово,  одноразової  винагороди жінкам,  яким  присвоєно  почесне  звання  України "Мати-героїня", державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського  піклування, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на  оплату житлово-комунальних послуг).

До сукупного доходу не враховуються сплачені особою аліменти, доходи  від  розміщення  депозитів,  оплата  праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі  в  день голосування, дні встановлення підсумків голосування та   результатів  виборів,  допомога  громадських  та  благодійних організацій,  допомога  на  поховання,  одноразова  допомога,  яка надається  відповідно  до  законодавства  або за рішеннями органів
виконавчої   влади   та   місцевого  самоврядування,  підприємств, установ,  організацій  незалежно  від  форми  власності,  вартість безоплатно       отриманих       санаторно-курортних      путівок, протезно-ортопедичних  виробів,  засобів  реабілітації,  суми, які виплачуються    в    порядку   відшкодування   шкоди,   заподіяної працівникові   за   ушкодження   його  здоров’я,  що  пов’язане  
виконанням  ним  трудових  обов’язків.

Якщо  в  особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року,  за  який  враховуються  доходи  для  призначення  субсидії, середньомісячний  сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого  для  працездатних  осіб станом на 31 грудня цього ж року,  або  в  якої  відсутні доходи, але вона навчалася за денною формою   навчання   у  загальноосвітньому,  професійно-технічному, вищому    навчальному    закладі,    для    розрахунку    субсидії середньомісячний  дохід  такої  особи визначається на рівні одного прожиткового  мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на  31  грудня  року,  за який враховуються доходи для призначення субсидії.

Якщо  в  особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року,  за  який  враховуються  доходи  для  призначення  субсидії, середньомісячний  сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого  для  працездатних  осіб станом на 31 грудня цього ж року,  але яка протягом зазначеного періоду отримувала хоча б один з   наступних   видів  доходу:  пенсію,  стипендію,  допомогу  при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення  нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам,  допомогу  по  догляду за інвалідом I та II групи внаслідок  психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на  пенсію  та  інвалідам,  допомогу  по  безробіттю  або будь-які доходи,  отримані особою, яка не досягла 18-річного віку станом на 31  грудня року, за який враховуються такі доходи, то у розрахунок субсидії  включаються  фактичні  розміри  отриманих такими особами доходів.

Для  фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування  та  є  платниками  єдиного  податку  першої  групи, незалежно  від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за  кожний  місяць  враховується  дохід  на  рівні  двох  розмірів прожиткового  мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на  31 грудня року, за який враховуються доходи, для фізичних осіб -  підприємців,  які  обрали  спрощену  систему оподаткування та є платниками   єдиного   податку  другої  групи,  -  трьох  розмірів прожиткового  мінімуму,  встановленого  для працездатних осіб, для фізичних   осіб   -   підприємців,  які  обрали  спрощену  систему оподаткування  та  є  платниками  єдиного податку третьої групи, - чотирьох   розмірів   прожиткового   мінімуму,  встановленого  для працездатних  осіб.  При  цьому  не  враховується дохід, отриманий самозяйнятою  особою,  та  дохід  від  підприємницької діяльності, інформацію  про  які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається  на  початок  місяця, з якого призначається субсидія.

Для  осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення  субсидії,  перебували на строковій військовій службі, середньомісячний   сукупний  дохід  незалежно  від  отриманих  (не отриманих)  такою  особою  доходів  визначається на рівні половини розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом  на 31 грудня року, за який враховуються доходи.

У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим  пенсіонером,  який не має інших доходів, крім пенсії, до  її  середньомісячного  сукупного  доходу  враховується  розмір пенсії  за  місяць,  що  передує  місяцю,  з  якого  призначається субсидія.

Заява   та   декларація   можуть  бути  надіслані структурному  підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем  реєстрації  заявника  (орендарі  -  за  місцем проживання) поштою   або   в  електронній  формі  через  офіційний  веб-портал Мінсоцполітики  або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої   влади   та  місцевого  самоврядування  з  накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання  до  заяви  в  електронній  формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної    системи   ідентифікації,   що   використовує   базу клієнтських  даних  банків.

Особа,  що  не  згодна  з  рішенням про проведення розрахунку субсидії  на  наступний  період  та  має  додаткові обставини, які безпосередньо  впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній  період,  повідомляє  про  це  структурний  підрозділ з питань   соціального   захисту   та  подає  відповідні  підтвердні документи  для  проведення  перерахунку  субсидії  в  межах строку призначення.

Четвер, 16 червня 2016 15:40

Розяснення тверде паливо 2016

Субсидія на житлово-комунальні послуги

У відповідності до п.14 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848, після   закінчення   строку   отримання  субсидії  структурні підрозділи  з  питань  соціального  захисту  населення  самостійно здійснюють   розрахунок   субсидії   на   наступний   період   для домогосподарств,  які  отримували  субсидію у попередньому періоді (крім  орендарів  житлового приміщення та осіб, які звертаються за субсидією  на  скраплений  газ,  тверде  та  рідке  пічне побутове паливо).  Для  цього  структурні  підрозділи  з питань соціального захисту   населення   збирають  необхідну  інформацію  у  порядку, передбаченому пунктом 13 цього Положення, без звернення громадян і протягом   десяти   днів  після  отримання  зазначеної  інформації приймають  рішення  про  призначення  (непризначення)  субсидії та письмово інформують про прийняте рішення громадян.

Новий порядок призначення субсидій став діяти з 01 травня 2015 року. Таким чином управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації в травні 2016 року були направленні відповідні запити щодо розрахунку субсидії на новий термін. Одним із таких, є запит про     склад   зареєстрованих   у   житлових   приміщеннях   осіб. Запити були направлені міській та сільським радам району.

 Про те, Камінь-Каширською міською радою надана відповідь, що інформацію надати неможливо та що для отримання довідки потрібно звернення громадянина.

У відповідності до Положення, у разі неподання  на  запит  структурному підрозділу з питань соціального захисту  населення у  встановлені  терміни  відомостей  про склад зареєстрованих   у   житлових  приміщеннях  осіб  для  призначення субсидії  використовуються дані, зазначені у декларації про доходи і  витрати  осіб,  які  звернулися  за  її  призначенням.

Таким чином, управлінням проводиться автоматичний розрахунок субсидії на наступні 12 місяців жителям міста по заявах та деклараціях поданих у попередній рік.

При подачі заяв та декларацій громадяни письмово брали на себе зобов’язання, що у разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлових субсидій (зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) джерел доходу, переліку одержаних житлово-комунальних послуг, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис.грн) у місячний термін повідомити управління соцзахисту населення.

Управління соціального захисту населення Камінь-Каширської райдержадміністрації звертається до громадян, які подали заяви про призначення житлової субсидії та у яких відбулись зміни обставин, які впливають на отримання субсидії звернутися в кабінет №116, окрім того управління з проханням звертається до жителів Камінь-Каширської міської ради, у яких закінчився термін попереднього звернення (12 місяців) надати довідки про зареєстрованих осіб (на даний час хто звертався в травні-червні 2015 року).

Субсидія та пільга на придбання твердого палива і скрапленого газу

 Внесеними змінами щодо призначення субсидій, передбачено, що у разі призначення субсидій, пільги з оплати житлово – комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), у період її отримання не нараховуються, а розмір субсидії визначається, без урахування пільг.

Таким чином сім’я має визначитись отримувати їй субсидію чи пільгу на тверде паливо.

Одночасно нагадуємо, що з липня 2015 року змінено порядок надання пільг. Окремим категоріям громадян пільги надаються з урахуванням сукупного доходу сім’ї, а саме:

 - учасники війни – розмір пільги 50% на тверде паливо та скраплений газ;

 - член сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни  - розмір пільги 50% на тверде паливо та скраплений газ;  

- багатодітні сім’ї – розмір пільги 50% на тверде паливо та скраплений газ;

- потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС ІІІ категорія  – розмір пільги 50% на тверде паливо;

- пенсіонери які працювали педагогічними, медичними та фармацевтичними працівниками – розмір пільги 100% на тверде паливо;

- пенсіонери які працювали в бібліотеках та закладах культури - розмір пільги 100 % на тверде паливо.

Дані категорії громадян для отримання пільги на тверде паливо та скраплений газ готівкою звертаються в управління соціального захисту населеннята подають:

-  декларацію про доходи сім”ї пільговика за 6 місяців до місяця звернення а також підтверджуючі довідки про зазначені доходи ( крім довідок про розмір пенсії) або документи що підтверджують відсутність доходів;

-  довідку про склад сім’ї та про наявність у житловому приміщені пічного опалення.

Для працездатних осіб, у яких відсутні доходи (крім осіб, які навчаються за денною формою навчання), до сукупного доходу за кожен місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на відповідний місяць.

Пільга на тверде паливо готівкою виплачується із розрахунку вартості 1 тонни твердого палива на домогосподарство за наявності у житловому приміщені пічного опалення та /або кухонного вогнища на твердому паливі.

Для надання пільги на скраплений балонний газ пільговик має надати документ про наявність та користування скрапленим газам (технічний паспорт, розрахункова, абонентська книжка)

Право на пільги матимуть громадяни у кого середньомісячний сукупний дохід сім’ї пільговика в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує 1930 грн.

Категорії громадян, яким пільги на тверде паливо та скраплений газ готівкою виплачуються без врахування доходу сім’ї, за списками сільських, міської рад.

- інваліди війни – розмір пільги 100 % на тверде паливо та скраплений газ;

- учасники бойових дій  – розмір пільги  75 % на паливо та скраплений газ;

- потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС І та ІІ категорії  – розмір пільги 50% на тверде паливо; 

- дружини/чоловіки померлого громадянина І,ІІ категорії ЧАЕС – розмір пільги 50%  тверде паливо;

- ветерани органів внутрішніх справ, ветеранам військової служби, ветеранам кримінально – виконавчої системи на пенсії, інші та їх вдови - 50 % тверде паливо;

Дані категорії громадян для отримання пільги на тверде паливо та скраплений газ готівкою звертаються з заявами в сільські, міську ради за місцем реєстрації та проживання.

Відповідно до розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації №186 від 25 квітня 2016 року пільги на тверде паливо та скраплений газ готівкою надаватимуться із розрахунку вартості:

тверде паливо     - 1582.33 гривень за 1 тонну;

скраплений  газ   -  203.00 гривень за один балон.  

Вівторок, 14 червня 2016 11:43

Памятка пільговика

Шановний пільговику!

Урядом змінено порядок надання пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг з метою підвищення їх ефективності.

З 1 травня 2016 року громадянам, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і отримують субсидію, відповідні пільги на період отримання субсидій не нараховуються.

Зазначене не призведе до зменшення Вашого рівня соціального захисту населення, оскільки  раніше субсидії розраховувались з урахуванням пільг, а сьогодні  - без їх врахування і розмір субсидії залежатиме лише від доходу сім’ї.

У разі призначення 0субсидії, пільга на оплату житлово-комунальних послуг буде надаватися.

Тому, якщо Ви були забезпечені  пільгою та субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, то з 1 травня в оплаті за житлово-комунальні послуги у Вас зросте розмір житлової субсидії.

 Більш детальну інформацію Ви можете отримати за телефоном

50496

23424

Вівторок, 17 травня 2016 09:46

Професійна реабілітація інвалідів

 На сайт 111

 

Професійна підготовка у 2016 році здійснюватиметься в Центрі

за робітничими професіями:

Робітнича професія

Термін навчання

Початок професійної реабілітації

Взуттьовик з ремонту взуття

5 міс.

25 серпня 2016 р.

Манікюрник

3,8 міс.

25 серпня 2016 р.

Оператор комп’ютерного набору

10 міс.

18  липня  2016 р.

25 серпня 2016 р.

Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних

10 міс.

25 серпня 2016 р.

Секретар керівника

10 міс.

25 серпня 2016 р.

Слюсар з ремонту автомобілів

10 міс.

25 серпня 2016 р.

Перукар (перукар-модельєр)

6 міс.

25 серпня 2016 р.

Швачка

10 міс.

25 серпня 2016 р.

Вишивальник

11 міс.

1 грудня  2016 р.

Бджоляр

6 міс.

13 грудня 2016 р.

Водій автотранспортних засобів категорії «В»

1,5 міс.

По мірі наповнення начальних груп

Робітник зеленого будівництва

2,5 міс.

Лицювальник-плиточник

6 міс.

Після закінчення професійної реабілітації слухачі складають державну кваліфікаційну атестацію і отримують свідоцтво державного зразка про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації.

Професійна реабілітація передбачає комплексне поєднання професійного навчання із заходами з соціальної, психологічної, фізичної реабілітації та медичного спостереження.

СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ

- соціальна діагностика;

- групові та індивідуальні консультації;

- соціально-психологічні тренінги;

- культурно-масові заходи.

ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ

- індивідуальна психодіагностика;

- групова психодіагностика;

- групові, індивідуальні 

консультації;

- психологічні тренінги;

- психологічна релаксація.

ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ

- фізіотерапія;

- лікувальна фізична культура;

- масаж;

- гідрокінезотерапія;

- водолікування;

- ароматерапія.

МЕДИЧНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ

консультації та супровід фахівців: терапевта, травматолога-ортопеда, невропатолога, ендокринолога, гастроентеролога, дерматолога, психолога, психіатра, дієтолога, фізіотерапевта.

Перелік документів необхідних для вступу:

  •          заява про вступ до Центру із зазначенням обраної професії,
    місця проживання;
  •          документ про освіту (копія);
  •          медична довідка (лікарський професійно-консультативний висновок) за формою №086/о;
  •          довідка МСЕК (ЛКК) про встановлення групи інвалідності (копія);
  •          індивідуальна програма реабілітації, видана МСЕК (ЛКК) (копія);
  •          виписка з особової амбулаторної картки стосовно динаміки інвалідизуючого захворювання за останні 2 роки;
  •           копія паспорта (сторінки із зазначенням П.І.Б., яким органом і коли виданий, місце проживання);
  •          довідка про присвоєння ідентифікаційного номера;
  •          дві фотокартки розміром 3 х 4;
  •          рекомендації територіального органу Державної служби зайнятості за місцем проживання за результатами наданих профорієнтаційних послуг, у тому числі щодо вибору професії із зазначенням актуальності на ринку праці;
  •          гарантійний лист про працевлаштування (при наявності) від підприємства, організації, установи, що дає право на переважне зарахування до Центру;
  •          заява про згоду на збір, обробку та збереження персональних даних.
  •          для осіб, які вже мають професію (спеціальність) отриману в центрах професійної реабілітації інвалідів – рішення МСЕК (ЛКК) про неможливість працювати за раніше набутою професією у зв’язку з погіршенням стану здоров’я та відповідно потребують перенавчання (перекваліфікації).

ПРИЙОМ ДОКУМЕНТІВ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ПРОТЯГОМ РОКУ.

Професійне навчання, заходи з соціальної, психологічної, фізичної реабілітації, медичне спостереження, проживання та харчування здійснюються для слухачів Центру БЕЗКОШТОВНО.

 

 

 

 

Понеділок, 16 травня 2016 12:13

Зміни до порядку надання субсидії

Призначення субсидій особам, які мають право на пільги

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (далі – Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

У зв’язку з цим з травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

Призначення субсидії на оплату послуг з управління будинком

Постановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком.

Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

Призначення субсидії особам, які орендують житло.

Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

Про період врахування доходу для призначення субсидії

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Обрахування доходу для призначення субсидії

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

-       двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;

-       трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,

-       чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді  України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

 

Термін, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв’язку з цим якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності Постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

Доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

-       зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;

-       нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

Повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Сплата за послуги отримувачами субсидії

Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

Постановою також передбачено:

-       можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;

-       під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім’ям, яким субсидія призначалася на підставі рішення комісії, переглядати зазначені рішення комісії лише у разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб або здійсненні однією із зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;

-       можливість припинення субсидії якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

Понеділок, 16 травня 2016 12:13

Зміни до порядку надання субсидії

Призначення субсидій особам, які мають право на пільги

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” (далі – Постанова) передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії їм не нараховуються відповідні пільги.

У зв’язку з цим з травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

Призначення субсидії на оплату послуг з управління будинком

Постановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком.

Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

Призначення субсидії особам, які орендують житло.

Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

Зазначене викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

Про період врахування доходу для призначення субсидії

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Обрахування доходу для призначення субсидії

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

-       двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;

-       трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,

-       чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді  України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

 

Термін, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв’язку з цим якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності Постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

Передбачено можливість подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, мають бути подані нові заява і декларація.

Доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

-       зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;

-       нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

Повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Сплата за послуги отримувачами субсидії

Відповідно до Постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

Постановою також передбачено:

-       можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;

-       під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім’ям, яким субсидія призначалася на підставі рішення комісії, переглядати зазначені рішення комісії лише у разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб або здійсненні однією із зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;

-       можливість припинення субсидії якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

Розробка: Відділ інформаційних технологій
апарату Волинської облдержадміністрації
Інформаційне наповнення:
Камінь-Каширська районна державна адміністрація
Усі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Камінь-Каширській райдержадміністрації.
Адреса: 44500, м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 2, т/ф. 50486, т. 23332, E-mail: info@kamadm.gov.ua
© 2014 kamadmin.gov.ua